3 דרכים להגדיל טראפיק מבלי לעשות קישורים

הדרך הברורה ביותר להביא עוד מבקרים לאתר היא על ידי יצירת קישורים, הגיוני נכון?

כל מי שעוסק בקידום אתרים מכיר את הריצה המטורפת אחרי קישורים וכמה שזה נהיה מתסכל לעיתים. אמנם לקישורים יש תפקיד חשוב בקידום האתר, הם מספקים לגוגל אינדיקציה על תוכן וסמכותיות, אבל יש להם עוד תפקיד.

התפקיד הנוסף שלהם הוא בעצם להביא עוד גולשים לאתר שזו תכלס המטרה שלנו, לא? (נכון, המטרה הסופית היא לעשות כסף ולפוצץ אותו בקזינו במונקו, אבל נעזוב את זה רגע..). אם גם אתם רוצים לשמוע איך אני מצליח להביא תנועה לאתר מבלי להשתמש בקישורים – המשיכו לקרא.

 

תנועה לאתר ללא קישורים – כך עשיתי זאת!

בתור חברה לקידום אתרים, צריך לדעת לייצר טראפיק גם מעבר לפעולות SEO מסורתיות. האמת היא שישנן הרבה דרכים להשיג תנועה ללא קישורים ואולי אכתוב עליהן בהמשך. לעת עתה, נסתפק במה שעבד לי עד עכשיו. אחרי שתיישמו את שלושת הדרכים הללו, תחזרו ואתן לכם עוד, סבבה?

ניוזלטר

כולם מדברים על זה, מעט עושים וקומץ עושים את זה טוב. ניוזלטר הוא כלי שהייתי רוצה לראות בשימוש יותר נרחב. אחת הסיבות לכך היא שאני באמת קורא ניוזלטרים טובים שנשלחים אלי. יש ניוזלטרים שאני ממש מרגיש את המאמץ מצד מי שכתב אותם לעניין אותי, הם כתובים בצורה קולחת ומתחשבים בזמן שלי ומתמצתים.

הבעיה בניוזלטר היא שזהו ערוץ שמצריך הרבה עבודה והשקעה עד שהוא נהיה משתלם. הבעיה הראשונה היא בבניה איטית של רשימת התפוצה. כאשר רשימת התפוצה קטנה יחסית, כל פוסט שלנו נצפה על ידי מעט מאד אנשים. הבעיה השניה היא כמובן ביצירת תוכן איכותי שיוצא באופן תדיר. תוכן שנשלח לרשימת תפוצה קשה לייצר וקשה גם למצא כותב תוכן מקצועי שייצר אותו.

ובכל זאת, אני חושב שזהו אפיק מעולה! מדוע? מכיוון שאם כן הצלחנו להתמודד עם הבעיות שהוא מציב, הוא יכול להביא לנו תנועה מאד איכותית לאתר. ניוזלטרים מביאים גולשים מתעניינים ובעלי הרבה רקע, הישר אל הדף שמעניין אותם באתר שלנו. אם להם לא תצליחו למכור, וואללה תסגרו את העסק…

תכנית שותפים

קשה לכם להביא תנועה לאתר? אתם שוברים את הראש ולא מצליחים לייצר תוכן איכותי שימשוך קהל? אולי אתם צריכים לתת למישהו אחר לעשות זאת במקומכם. תכניות שותפים הן בעצם פיצול המשימה לביצוע על ידי שני 'מומחי' אם תרצו לקרא לזה כך. מי שמביא לכם את התנועה מתמחה ועוסק רק בכך ולכן הוא מפתח יכולות בתחום, לכם נשאר לקבל את התנועה לאתר ולטפל בה – לדאוג ליחסי המרה טובים.

היתרון הגדול בעבודה עם תכניות שותפים הוא שלשותפים בהן יש כל מיני רעיונות איך להביא כל מיני קהלים, חלקם נישתיים לחלוטין, לאתר שלכם. אתם תגיעו בדרך הזאת לקהלים שלא הייתם מגיעים אליהם גם עוד שנים של בניית לינקים. זה עושה את ההשקעה בתוכנית שותפים כזאת למשתלמת ביחוד כאשר משווים אותה לבניית קישורים שגם היא כרוכה בהוצאות שונות ואפילו סיכונים, תלוי כמה אגרסיביים אתם בנושא הזה (אני לא).

בכל הנוגע לתוכניות שותפים, צריך לברור בקפדנות עם איזו פלטפורמה עובדים ומה מציעים בתמורה. כמו כל דבר בחיים, זה עניין של ניסוי וטעיה.

 

פרסום אולד-סקול

הרבה מכם יצחקו עלי וזה בסדר גמור, העיקר שתשתפו את המאמר הזה – מה שתכתבו למעלה לא משנה לי כל כך… עכשיו קחו כוס מים, שבו יציב (לגמו מהמיים והחזירו את הכוס לשולחן רחוק מהמחשב שלא בטעות תשפך עליו) והקשיבו טוב: אחת הדרכים שעבדו לי באופן הכי טוב ביחס להשקעה היא פלאיירים. כן כן, הדבר המעצבן הזה שאתם נתקלים בו בתיבת הדואר שלכם שהיא בעצם דרך לא יעילה להעברת מידע וכו' וכו'… מה שתגידו, הכל אני מקבל ועדיין – פלאיירים הם אמצעי זול שיכול להתאים בצורה נהדרת בחלק מהמקרים. אבל זה לא נגמר כאן, יש עוד דרכים רבות ומשונות ליצירת תנועה לאתר. שילוט הוא למשל אחת מהן. דרך נוספת תאמינו או לא היא שילוט על גבי משאיות או רכבים מסחריים. יש בתי ספר לאיפור שקמו על בסיס הפרסום הזה…

תחום הדפוס חווה מכות כואבות משני כיוונים שונים: הפרסום באינטרנט הכה בו באופן חזק ביותר. מהצד השני, נכנסו טכנולוגיות חדשות שהפכו את היצור של דברי דפוס לזולים מאד. לא אציין מחירים כי לא בא לי לחזור למאמר עוד חודש כדי לעדכן אותם למטה… בכל אופן, הירידה בביקושים והעליה ביעילות היצור יצרו הזדמנויות מדהימות מבחינת יחס עלות/ תועלת של הפרסום. אני אזרוק לכם עוד טיפ קטן לגבי פרסום אוף-ליין – עטים מודפסים. אתם לא תאמינו כמה הדבר הזה נהיה זול היום. במחיר של כרטיס ביקור מפונפן, ניתן להפיק היום עט שייצר לכם חשיפה ותנועה גם עוד חמש שנים מהיום.

Email this to someoneShare on RedditShare on TumblrShare on StumbleUponShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

כתיבת תגובה

חזרה למעלה