מאפין בוטיק – אירוע יום הולדת שנה

רקע:

המאפין בוטיק היא מאפיית בוטיק במדרחוב בן יהודה בירושלים. הקונספט שלה הוא יצירת תפריט מאפים ובייגלים טעימים ו"מפנקים", תוך הקפדה על הערכים התזונתיים של המוצרים. כך למשל, לא נעשה שימוש בשומן מוקשה או בצבעי מאכל מלאכותיים, ובעלי העסק משתמשים אך ורק בחומרי טבעיים בעבודתם. כמו כן, הם מציינים בפני הלקוחות אילו מרכיבים מצויים בכל אחד מהמוצרים, על מנת לשקף את הפן התזונתי שלהם.
כשמם כן הם – המאפין בוטיק מתמחים באפיית מאפינ'ס מסוגים שונים, אך לא רק; בעלי העסק הם יהודים ממוצא קנדי, ומגישים גם בייגלים בסגנון מונטירול לצד סלטים ומילקשייקים. כל המוצרים שלהם ועוד, זמינים גם כחלק מתפריט קייטרינג מיוחד אותו הם מציעים לאירועים בקנה מידה מגוון.

מטרת הקמפיין:

קמפיין יום ההולדת נועד לשתף את לקוחות המאפייה וכן את לקוחותיה הפוטנציאליים בחגיגות יום ההולדת הראשון של בית העסק, תוך הצגת מגוון רחב ככל הניתן של מוצרי המאפייה לקהל הרחב.

אסטרטגיה:

הרעיון שהוצע ע"י מפעילת עמוד הפייסבוק הוא שבוע של מבצעים, כאשר בכל יום סוג אחר של מוצרים מודגש ומקבל את הבמה. יום המבצעים האחרון הוא תאריך יום ההולדת של החנות, וכל הימים שקודמים לו מהווים את הבנייה לקראתו.
לצורך הפרסום של שבוע יום ההולדת, יצרנו עמוד אירוע (איוונט), בו הוצג לו"ז המבצעים המלא לצד כל הפרטים הרלוונטיים. במהלך השבוע, פרסמנו בתוך עמוד האירוע פוסטים על החנות ופרסומים נוספים שיעוררו בו את השיח. בעמוד הפייסבוק של המאפייה פרסמנו פוסטים שמפנים לעמוד האירוע, לצד פוסטים אינפורמטיביים על האירוע, המבצעים הקרובים ופוסט מיוחד המגולל את סיפורם האישי של בעלי העסק.
להלן לו"ז המבצעים והרציונל שעמד מאחורי בחירתם ומיקומם בשבוע:
* רביעי, 1.7- יום קנדה, 1+1 על בייגל סנדוויץ' בסגנון מונטריאול.
הבייגלים מתקשרים לסיפורם האישי של בעלי המאפייה, שפיתחו את המתכונים שלהם בעצמם לאור געגועיהם לסוג זה של בייגלים לאחר העלייה לארץ. כמו כן, ה1.7 הוא יום העצמאות של קנדה, כך שהבחירה ביום זה עבור המבצע היתה מתבקשת.
* חמישי, 2.7- יום טבעוני, 1+1 על מאפינ'ס טבעוניים.
מכיוון שהטבעונות היא תופעה שמתחזקת בעולם בכלל ובישראל בפרט, ישנו ביקוש הולך וגדל למוצרים טבעוניים, ובפרט מתוקים, אשר בשיטות האפייה המסורתיות נהוג לאפות עם מוצרים מן החי. מנהלי המאפין בוטיק מציעים מאפינ'ס טבעוניים מזה זמן רב ובכך מהווים מענה לאותו קהל, שרוצה להכיר בתי עסק שנגישים עבורו.
* שישי, 3.7- יום שוקולד/ספיישל שבת, 1+1 על כל מאפינ'ס השוקולד.
לקראת שבת נכנס קהל רב למאפייה לשם רכישת מאפים לשבת. מאפינ'ס שוקולד, בהיותם מוצר מבוקש ע"י קהל רחב מאוד של אנשים, מתאימים למכירה ביום זה.
* ראשון, 5.7- יום שייקים, מילקשייקים במחירים מוזלים.
המאפין בוטיק מציעים מגוון שייקים, גם הם על טהרת הבריאות ועשויים מרכיבים טבעיים בלבד, עם אופציות טבעוניות, שוב – מאפיינים ייחודיים עבור מוצרים מסוג זה. חשוב היה להציג את השייקים במאפייה, מכיוון שהם איכותיים ביותר ומיוחדים, וגם משום שהם מהווים מוצר שקיומו במאפייה אינו עניין של מה בכך ומדגיש את הייחודיות של בית העסק על פני אחרים.
* שני, 6.7- יום הולדת, מאפין+קפה ב9₪.
תאריך יום הפתיחה של החנות התבטא בהוזלת מחירים כללית של אחת מהעסקאות הרווחות ביותר במאפייה; קפה ומאפין. מבצע זה העניק ללקוחות את התחושה הנעימה של רכישת מוצרים שהיו קונים בכל מקרה, במחיר מוזל, ובתוך כך העלו את קרנה של המאפייה בבחירה רלוונטית של מבצעים שמתאימים ללקוח.

תקשורת:

לאחר העלאת הרעיון הראשוני וקבלתו בהתלהבות ע"י הלקוחות, פנינו לבניית האירוע. הלקוחות השתמשו ברעיונות שניתנו להם ע"י המפעילה, כגון יום טבעוני, יום שייקים ויום שוקולד, קבעו את מחירי המבצע ובנו בצורה מסודרת את סל המוצרים שהוצע במבצע בכל יום.
הם קיבלו את שיקול הדעת של מפעילת העמוד בקביעת הלו"ז; כך למשל, בעוד שהם התכוונו לקבוע את היום הטבעוני בשישי ואת יום השוקולד בחמישי, הלו"ז שונה לאחר הערת המפעילה שמבצע על מוצרי שוקולד ככל הנראה ימשוך יותר לקוחות שירצו להגיע ביום שישי, מבלי לבטל את היום הטבעוני שגם הוא מציג פן חשוב של מוצרי המאפייה.
כמו כן, מפעילת העמוד בנתה את האסטרגטיה השיווקית, על מגוון סוגי הפרסום בפייסבוק אותם הפעילה, כולל סוגי הפוסטים בעמוד, שיווק בשיטת "גרילה" ותדירות הפרסום.

תוצאות:

כבר ביום הראשון דווח ע"י בעלי העסק על עלייה של 150% בהכנסות לעומת ימים אחרים. עלייה במכירות נרשמה לאורך השבוע, והוא הוכתר כהצלחה מהבחינה הכלכלית.
מהבחינה השיווקית, התוצאות היו טובות לא פחות – למגוון הפרסומים אודות אירועי יום ההולדת נחשפו למעלה מ25,000 אנשים, מתוכם כ9,500 באופן אורגני. לעמוד האירוע לבדו, בנוסף לנתוני החשיפה של פרסומי העמוד, נחשפו כ17,000 אנשים.
הנתונים המרשימים, הן מהפן השיווקי והן מהפן הכלכלי, לא מותירים מקום לטעות – הפרסום בפייסבוק יכול להביא לתוצאות מעולות גם ברמה הוירטואלית, וגם בשטח.

תוצאות במספרים

הלקוח

מרוצה ביותר

9,500

חשיפה אורגנית שלא בתשלום

150%+

עלייה בהכנסות

25,000

חשיפה לגולשים

Email this to someoneShare on RedditShare on TumblrShare on StumbleUponShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook
חזרה למעלה