הקמתי חנות וירטואלית – מה עכשיו??

יש לכם את השם ואת המוצרים ואפילו כבר הקמתם את החנות הוירטואלית! אבל איך יוצרים מאגר של לקוחות? איך גורמים ללקוחות לשמוע על ולהכיר את החנות?

כאשר מדובר בחנויות "פיזיות", הלקוחות הפוטנציאליים הם בדרך כלל אנשים הגרים בקרבת מקום, עוברי אורח החולפים על פני החנות, חברים ובני משפחה. אבל כשמדובר בחנות וירטואלית, הנסיבות משתנות ולא ניתן להסתמך על כך שיחלפו על פני החנות הוירטואלית שלנו. אז איך אפשר בכל זאת להגיע לקהל לקוחות? ריכזנו במאמר כמה דרכים נפוצות שיכולות להגדיל את קהל הלקוחות ולהביא לתפוצה רחבה של האתר שלכם.

"קידום ממומן" (SEO) הוא דרך שאמנם דורשת מעט מחקר ולימוד וגם השקעה כלכלית מסוימת, אך מספיק שתהיו בקיאים ברמה הבסיסית ביותר כדי שתוכלו להשתמש בדרך הזאת לקידום החנות שלכם. קידום ממומן אומר הכרת המוצר שלכם, הכרת קהל היעד שלכם והכרת התוכן אותו קהל היעד שלכם יקליד במנועי החיפוש כדי להגיע לאתר שלכם. כאמור, זו דרך שדורשת מעט יותר השקעה של משאבים אך אם עושים זאת נכון, החשיפה שהאתר שלכם יקבל בזכותה תהיה משתלמת ותחזיר את ההשקעה. אתרים אשר עוברים את התהליך של SEO, נוטים להופיע במקומות גבוהים יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש ובכך מגדילים את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים.

הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז פרצה הקורונה לחיינו, לכלי עיקרי להעברת מידע ותוכן וכן ליצירת תקשורת. הרשתות המובילות בשוק כיום ורלוונטיות לפרסום של חנות וירטואלית הן פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, כאשר כל רשת פונה בדרך כלל לקהל יעד שונה, לכן מומלץ להכיר את קהל היעד שלכם ולפרסם ברשתות החברתיות בהתאם לכל קהל יעד אליו תרצו להגיע. על מנת שהפרסום ברשתות החברתיות יהיה מזוהה עם החנות שלכם, יהיה עליכם לפתוח חשבון עסקי בכל אחת מהרשתות שתבחרו לפרסם בה. הדבר אינו מצריך זמן רב או השקעה כלכלית, ויוצר לחנות הוירטואלית זהות נפרדת מזהותכם האישית.

שימוש בפייסבוק למשל, יכול להיעשות דרך הקמת דף לחנות שלכם והזמנת חברים ובני משפחה לעשות לייק ולשתף את העמוד לחברים ובני המשפחה שלהם וכן הלאה. עם זאת, אם תרצו ליצור מאגר גדול יותר של לקוחות ולפנות לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים, מומלץ להשתמש בקידום הממומן של פייסבוק, המאפשר לקבוע פרק זמן מסוים, תקציב וכן קריטריונים של קהל היעד אליו תרצו להגיע (כגון גיל, אזור גיאוגרפי, מגדר וכו'). גם כאן יש צורך במעט מחקר על מנת שהקידום הממומן יהיה יעיל ככל הניתן, שכן קיימים סוגים שונים של מודעות ממומנות בהתאם למטרה אותה תרצו להשיג (חשיפה לעמוד, לייקים, יצירת תנועה לאתר שלכם ועוד).

דרך יעילה וטובה ליצור מוניטין וחשיפה לאתר שלכם היא באמצעות יצירת קשרים. בדרך זו מומלץ לחפש פורומים, בלוגים וקבוצות פייסבוק העוסקים בתחום שלכם או בתחומים משיקים, ולהיות פעילים, כלומר, להגיב בדיונים, לשתף, לעשות לייק לדפים או תגובות. בדרך זו, תוכלו ליצור חשיפה בקרב קהל יעד שאתם יודעים מלכתחילה שמתעניין בתחום אותו אתם מציעים, ולמצב עצמכם כמשתייכים לתחום. חשוב לציין כי אם בחרתם להשתמש בדרך זו, על התגובות להיעשות מתוך דף הפייסבוק של העסק, ומומלץ לשלב מילים המופיעות באתר שלכם או אפילו קישור לאתר שלכם (אם רלוונטי כמובן), וזאת על מנת שמנועי החיפוש יוכלו להבחין שקיים קשר בין מה שכתבתם לבין האתר שלכם (תהליך זה מתרחש מאחורי הקלעים של מנועי החיפוש והוא חלק מפעולות ה SEO).

בהמשך ליצירת הקשרים, תוכלו להשתמש בדרך שיווקית באמצעות תוכן, כלומר בכתיבת מאמרים (כדוגמת המאמר הזה), בלוגים, סרטונים, פודקאסטים וכל תוכן שיוכל לעניין את קהל היעד שלכם ולהיות רלוונטי עבורו. גם כאשר משתמשים בתוכן כפלטפורמה שיווקית לאתר, מומלץ לשלב מילים המופיעות באתר שלכם (ורצוי שיהיו אותן המילים ששילבתם בתגובות שלכם לבלוגים/ פורומים וכו'), מאותן הסיבות של תהליך ה SEO.

ברגע שהקמתם דף פייסבוק וביקשתם שיתופים ולייקים מהחברים ובני המשפחה, מומלץ לבקש מהם עוד פעולה אחת שתוכל לקדם את הדף ואת האתר שלכם – המלצות המלצות המלצות –ככל שיהיו לכם כמה שיותר ביקורות, כך תגיעו לקהל לקוחות פוטנציאליים גדול יותר. כמובן שהביקורות הטובות ביותר יהיו של לקוחות חדשים, אך אם אתם בשלב ההתחלתי, גם ביקורות של חברים ובני משפחה יעזרו בקידום האתר, בשיפור המוניטין ובהגדלת הסיכויים לחשיפה ללקוחות חדשים.

לסיכום, כדי שהחנות הוירטואלית שלכם תקבל את החשיפה שאתם רוצים, רצוי לשלב בין כל הדרכים המופיעות במאמר ולבדוק את ההשפעה של כל אחת מהדרכים לפרק זמן מסוים. תוכלו להתחיל מקידום ממומן בפייסבוק למשל, לעבור להשתתפות בדיונים בבלוגים ולאחר מכן לבחון את קידום האתרים.

חשוב לזכור כי כל הדרכים המופיעות במאמר הן הדרכים הכי מוכרות כיום, אך לא קיים מדריך אשר מבטיח הצלחה ב 100% אם עוקבים אחר כל השלבים. מדובר בניסוי וטעייה, בדיקה מתמדת של נתוני ההשקעה אל מול התועלת ובעיקר גמישות. ככל שתשקיעו זמן רב יותר בביצוע עבודת הרקע והמחקר, כך יהיה קל יותר לתפעל את הקידום באופן שוטף.

המאמר נכתב על ידי בטרלבס – חברה לבניית חנויות וירטואליות

Email this to someoneShare on RedditShare on TumblrShare on StumbleUponShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

כתיבת תגובה

חזרה למעלה