האינסטגרם כערוץ שיווקי משלים

האינסטגרם כערוץ שיווקי משלים

"תמונה עם פילטר האדסון או שלא קרה", היא אחת מקלישאות האינסטגרם של דור ה-Z.
האינסטגרם היא אפליקציה חינמית לשיתוף תמונות וסטטוסים, אשר פותחה על ידי חברת סטארט-אפ (.Instagram Inc), ולפני כשלוש שנים נרכשה על ידי פייסבוק תמורת מיליארד דולר, כאשר החברה מנתה 13 עובדים בלבד.
השם "אינסטגרם" הינו שילוב של אינסטנט (מיידי) וטלגרם (מברק). באמצעות האפליקציה הפופולרית, המשמשת גם בתור רשת חברתית מצליחה, ניתן לצלם תמונות ולשתפן בקלות ברשתות חברתיות נוספות כגון פייסבוק, טוויטר, טאמבלר ועוד.
הרשת החברתית מונה יותר מ-400 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, ויותר מ-2.7 מיליון משתמשים בישראל. ובשנתיים האחרונות חל גידול חד של 91% במספר משתמשי האינסטגרם בארץ.
הנתונים של מכון המחקר Zeta Tools מצביעים על כך ששליש מאוכלוסיית ישראל משתמשים באינסטגרם, לעומת 87% לפייסבוק מצד אחד ו-13% לטוויטר מצד שני. הגיל הממוצע של האינסטגרמר הישראלי הוא 29, ו-55% מבני 12-17 רואים באינסטגרם את הרשת החברתית המועדפת עליהם, לעומת 39% שבחרו בפייסבוק.

מה לזה ולעסק שלי?

אינסטגרם, או בשמה המקוצר אינסטה, מספקת לא רק תחביב אישי, אלא גם ערוץ שיווקי חדש בעבור בתי עסק רבים. ענקית שיתוף התמונות אינה מתאימה רק לעסקים גדולים או בעלי אוריינטציה ספציפית כמו מסעדות או מלונות, אלא עבור מותגים ועסקים ממגוון תחומים וגדלים.
לא מדובר בפלטפורמת שיווק ופרסום המחליפה אתרים או רשתות חברתיות אחרות, אך שימוש נכון ברשת החברתית ללא ספק מהווה ערוץ משלים שעשוי להרחיב את מעגל הלקוחות הקיימים שלכם, לשפר את מוניטין העסק שלכם ולספק יתרונות רבים נוספים.
לחשבון אינסטגרם איכותי של עסק או מותג (בין אם מדובר במסעדה, חברת נעליים, חברת סטארט-אפ או סלב) יש כוח רב אשר שמתבטא בתנועת הגולשים (טראפיק) לאתר בית העסק. צילום מוצלח של המוצר שלכם, המלווה בתוכן איכותי וקריאה לפעולה, שווה זהב.

העליתי תמונות. Now what?

דווקא קהל המשתמשים בגילאי 35-54 מהווה פוטנציאל למהלכים אינטראקטיביים כגון תחרויות ואתגרי צילום, ועל כן תחרות או הגרלת אינסטגרם היא הזדמנות מצוינת לחזק ולהפגין את ערכי המותג, להתחבר ללקוחות ולפלח קהל יעד רלוונטי.
תחילה, יש לבחור פעילות שמייצגת את ערכי המותג. למשל, כשבן אנד ג'ריס הציגה תחרות תחת ההאשטג captureeuphoria#, היא ביקשה מאנשים לצלם כל דבר שמסב להם אושר, לעקוב אחרי החשבון שלהם ולהשתמש בהאשטאג הייחודי. הערך של ענקית הגלידה הוא להסב לקונים אושר, וזה מה שרצתה לשקף בתחרות.
לחשבון אינסטגרם של מסעדה, למשל, ניתן להעלות תמונה של מנת פסטה ולהגריל ארוחה זוגית במתנה בין כל מי שיעלה תמונת פסטה שהוא בישל, לצד האשטאג של המסעדה. כל תמונה שעולה לתחרות היא הזדמנות לייצר עוד תוכן איכותי ואינטראקציה עם הלקוחות שלכם.
על מנת להגביר את החשיפה לתכנים שלכם, ניתן לבקש ממשתתפי התחרות לעקוב אחרי חשבון האינסטגרם או לשתף את הצילום שלהם ברשתות חברתיות נוספות בצירוף האשטאג של בית העסק, ובכך להגדיל את סיכויי הזכייה שלהם.
המנצח זוכה בפרס שקשור למוצר של בית העסק. זוהי הזדמנות ראשונה להגיע לקהל שטרם זכה לחוות או להכיר אתכם. כך זכיתם בלקוח חדש, שיכול לעזור לכם לקדם את בית העסק.
בנוסף על תחרויות והגרלות, מומלץ להציע לעוקבים הצעות מיוחדות ומבצעים שרק הם יכולים ליהנות מהם – על מנת לבנות בסיס נאמן של עוקבים, לשפר את המיתוג ואת הביצועים של הפעילות באינסטגרם שלכם.

אז מה יש באינסטגרם שאין בפייסבוק?

58% מכלל משתמשי האינסטגרם בארץ עוקבים אחרי מותגים – חלק גדול מהם (37%) עוקבים אחר 1-5 מותגים. 3 הסיבות העיקריות למעקב אחר מותגים הן אהבה למותג (59%), חיפוש אחר תוכן מעניין (43%) ורצון לגלות דברים חדשים (41%).
לדברי אלדד סהר מ"אינסטה-ישראל: "ההשתלבות בפלטפורמת סושיאל חדשה יחסית, מחייבת התאמה של הכלים שאנחנו מפעילים בפלטפורמה, התאמה של התוכן השיווקי, הקריאייטיב, ואפילו המינונים והתזמונים. בני העשרה מתנהגים, מתייגים ועוקבים באופן שונה מהותית מהקהל הבוגר, וקהלים שונים כגון חובבי אוכל, אופנה ונשים תופסים את אינסטגרם באופן שונה מחבריהם. לקראת כניסת הפוסטים הממומנים השנה, אנחנו ממליצים למותגים, היום יותר מתמיד, להתמקצע בפלטפורמה הזו, ללמוד מה עובד, איפה לתפוס את הקהלים, מה הם אוהבים ולמה הם מצפים מהמותגים שהם עוקבים אחריהם באינסטגרם".

לסיכום:

האינסטגרם מהווה כלי מהותי בשיווק ופרסום של בתי עסק. חשוב להכיר את אפשרויות השימוש במדיה דיגיטלית זו כחלק מאופטימיזציה של פרסום באינטרנט.
חשבון אינסטגרם הוא הדרך הויזואלית שלכם להעביר ללקוח את חוויית הרכישה ואת הרצון להתחבר למותג שלכם, ולהכיר אותו לעומק. דרך פלטפורמה זו ניתן לפלח קהל יעד חדש באמצעות אתגרי צילום, הגרלות ואינטראקציה עם משתמשי האפליקציה.

Email this to someoneShare on RedditShare on TumblrShare on StumbleUponShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

כתיבת תגובה

חזרה למעלה